Subject: Teabepäring: tervishoiuteenuse osutaja infosüsteemi mõiste määratlus
From: "Kati Vellak" <[email-masked]>
To: "Helen Tralla", <[email-masked]>
Date: Thu, 13 Feb 2025 11:26:40 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Sotsiaalministeeriumi esindaja

Palun Sotsiaalministeeriumi selgitust seoses sotsiaalministri määrusega nr 
56 („Tervishoiuteenuse osutamise dokumenteerimise tingimused ja kord“), 
täpsemalt § 31 tõlgendamise kohta.

Viidatud sätte kohaselt on tervishoiuteenuse osutaja (TTO) infosüsteemi 
logide säilitamise tähtajaks viis aastat. Palume täpsustada, kuidas 
seadusandja on defineerinud ja piiritlenud mõiste „TTO infosüsteem“ antud 
kontekstis. Kas „TTO infosüsteemi“ all mõeldakse üksnes neid infosüsteeme, 
mida tervishoiuteenuse osutaja kasutab tervishoiuteenuse seadusjärgseks 
dokumenteerimiseks, või hõlmab see ka muid infosüsteeme, kus võib toimuda 
terviseandmete töötlus, kuid mida ei kasutata tervishoiuteenuse osutamise 
dokumenteerimiseks?

Näiteks, kui patsient saadab e-kirja (nt Outlooki kaudu), mis sisaldab 
terviseandmeid, kas see tähendab, et ka selline e-kirjade süsteem kuulub 
„TTO infosüsteemi“ mõiste alla ja selle logisid tuleks samuti säilitada viis 
aastat? Või piirneb määruse mõiste vaid nendega, mis on otseselt seotud 
tervishoiuteenuse osutamise käigus dokumenteeritavate andmetega?

Tänan Teid ette vastuse ja täpsustuse eest.

Head tervist

Kati Vellak

Andmekaitsejurist

[email-masked]
Confido Meditsiinikeskus | Veerenni 51, 10138 Tallinn | 
<http://www.confido.ee/> www.confido.ee

E‑kiri ja selle manused võivad sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni, 
mille avaldamine on keelatud. Kui e-kiri on jõudnud Teieni ekslikult, siis 
palun teavitage sellest koheselt saatjat ning kustutage e-kiri ja selle 
manused oma arvutisüsteemist. Täname Teid!